Q.a.s.e.h.i.l.l.a.h.i

La tahzan innallaha ma’ana”

jangan bersedih, Allah bersama kita

Friday, December 31, 2010

salam perpisahan 2010, selamat datang 2011


Masa yg lalu bagiku adalah kenangan…

ssh senang,perit & getir

menempuh segala dugaan

walau pahit tetapku telan

sendirian kerana

aku adalah aku

itu hakikat....

sebagai pengajaran ku di masa hadapan

masa kini bagiku adalah goresan…

yg sukar tuk diubati

tapi hati perlu pasrah tuk hadapi dgn tenang

berbeza pulak di masa depan kerana ia adalah harapan…

harapan supaya segala kepahitan

yg ditinggalkan

tidak berulang kembali


pejam celik pejam celik

Jam 10 jam 11…jam 12 berdetik lagi

bakal menanti kehadiran tahun baru

waktu begitu cepat berlalu…

semoga sukses selalu…


akhir kata moga2 dimasa hadapan

tiada lgi penindasan,persengketaan, & penderitaan

sesama manusia dimuka bumi ini

PEAce no waRS....(wahh..tetibe jekan,emo lebey erk???)

hahahaha...


Nights are Dark but Days are LIGHT
Wish your Life will always be Bright
don’t get Fear
Coz, ALLAH Gift us a “BRAND NEW YEAR”.
“HAPPY NEW YEAR”

to all members...


Yesterday is memory. Today is a gift. TOmmorow is a Hope.

Let’s begin New Year 2011 with faith, love, peace and new hope


Sunday, December 26, 2010

harimau MALAYA mengauuuummm..sudeh



game arini H.A.R.I.M.A.U vs G.A.R.U.D.A
wah...bangga sehhhh....& hapey gile coz game mlm nih berpihak ke malaysia.
harimau malaya sudey mengamuk...hehehe
i agk da confim malaysia da winner pnye.
gan kmenangan 3-0.
CONGRATULATIONS MALAYSIA!!!!!

proud to be malaysian....

so we wait for the next game at 29hb at indonesian.
hope malaysia da winner
go malaysia go...chaiyok2....

Thursday, December 23, 2010

sambil menyelam minum AIR...

ha...duk cbuk myelam nih bkn stakat nk minum air da ni nk makan skli hehehe
2 perumpamaan jer yerk...
urm..actually best cgt dis week
xsngka lak pat bjln kan..
xjln xjln skli jln haaaa...mik ko smpi ke PERAK i.....u....hehehe

k plan asl nk g mncekik lauk org kawin (jauh x i cri mkn hehe kate pon mkn hangin)
sebelum pekena lauk org kawin sgh minum jap tibe trtarik gan bihun yg xpnh ak dgr namenye,pe tah lg rasenye
so tryla bihun kerabu...ni la rupenye rasenye urm....muaaahh so delicious cgt cdp
btol...xtipu...
KENDURI KAWIN??
ni buktinye.....
lauk knduri 2 fuuhhh..mmg mantop btol2 kaaw...almklumla mskan org kg
(lme xmkn lauk kndri la kate,lgpun bab2 mkn ni mmg fav i)

kemudian kelazatan,kenikmatan kndri dtmbh lg gan kehadiran
sup TULANG..jgn men2 tulang 2 i kebas
(amacam i GAGAH tak?? hahaha)
nah...mik kaw...bapokla besarnye tulang size XXL agknye..tp..mmg puas ati

plan yg xdrancng
tibe2 d idea nk naek cameron highland
runding pnye runding dik beradik & kata sepakat
JOM...KITE NAEK
wah..ak la org plg hapey almklumla STUDENT ne d bjln duk umh jer (aik...xjln la cgt erk)

yang terbaik.....

waterfall die mmg cantik so cool.....

then take a break at tea plantation
cgt best...






ni antara yg mnrik & terbaru d cameron JAMBU EPAL
rse die mmg manis xpyh letak asam ke peke da mmg sdap
terbaek dr ladang

haa..comei x???
yg ni xlpaskan peluang bwak lik srvenior PINK wokeh...
i like2 so much..so cute
muaaahh thx pd yg sponsor strawberry pink i nih tinkiu2 hehehe







Thursday, November 18, 2010

hari tue.....WAKENABEB!!!


B.e.S.d.A.y I.n.D.aH & h.A.p.p.e.N.i.n.g

urm...cdpnye bile tgk kek nih
thanks alot for my dearest family coz sgp berhabis wit
demi diriku yg tercgtla kuat n suke mkn
pantang menolak ahakss
lalu family ku m'sponsor kek nih
urm..of course cdp giler...
cayunk sume muaahh (^_^)


k nih tuk tatapan bg mereka2 yg mnyambut besdayku
secara baik,telus n lembut yea...
disebalik besday yg lembut 2 ade juge yg lebih dri nih
hangit tapi meletop...haha
nak taw jomm...bace cket entry kat bawah 2

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

detik2 indah bersama
kami kuar bersama ats niat yg sme
disebabkan tencion asyik tgk buku
(wah....masaelahnya tgk ker buku??? ker buku yg tgk ktorg)
kuang...kuang
so wat plan g sapedek (erti kata len g MAKAN da....)
nih kan cter geng kuat makan..
so g mkn kat lua then pas having dinner
ade lg yg wat plan g tapow
MC'D drive thru..so pe lg join

pas order g santai2 kat dataran plak
hambik angin la kononnye...
almklumla esok memasing nk alik umh
menyambut raya
(d kesempatan ini sye mgucapkan camat ari raya aidiladha pd sume umat islam)
wahh..smpat lg 2 cm wat iklan


k smbung lg,nih antara picha2 tuk tatapan gumbira ktrg
setelah kknyangan
bak kate org
"kenyang perut senang ati"



picha yg kat ats 2 adlah menara jam yg hampir menunjukan
kul 12am
dimana hariku hampir tiba...
tentu mastermind2 itu tdk sbr
menunggu jam 12
hahaha....

saat demi saat berlalu

tik
-
-
-
-
-
tik
-
-
-
-
-
tik
-
-
-
-
-
-

JAM :: 12am

-
-
-
-
-

ha....
h.a.p.p.y b.e.s.d.a.y
hamik kau....
aku da kena baling tepung
isyh2 xku duga
besday ku dismbut gan tepung didataran
gan ktrg berlari 1 padang
smbil dperhatikan olh org ramai
hahahaha
mmg lawak
layannnnn....

bt mastermind & kwn2 yg wish besday thx alot
korg mmg hapening
thx alot igt besday i
n korg celebrte gan tepung penuh 1 badan
(tp....tuk krg pun ade gak kan, kire sume kena tepung1 bdn la ne ley lps haha)
adil la kan berat sme dpikul hahaha

thx jgk tuk incik kuning (sponge)
i never forget dis moment...
thx n love all ♥


ciap d bukti lg u plastik tepung d'tgn haha

tgkla 2 masing2 puteh melepak da..hahha
so kire adil erk sume kena
so kite 1-1 hhahaa
sonoknye tgk krg sme puteh gan i
hahaha...

Sunday, October 31, 2010

weekend yang terisi


saturday :

kami 1 umh plan nk g bersuke-suki before mulanya aktiviti stdy kami sempena gan
stdy week nih..(kunun2 nk release tencion la cm 2 kan) so plan nk g mkn2 n g entertain cket. we all g pekena "rengit coffee" then karok.we all g tmpt calu tp cyg full & no booking sbbnye weekend kan sume org duk pkat kua.nk x nk redha jela. Pas 2 ade lak yg bg idea gla try kat tmpt baru. Ade la 1 tmpt 2 'X' bkn name tempat sebenar. try ty rm19 for 3hours tuk saturday so ktrg pon pakat on la nk g mengoreng nih last2 we all yg kena goreng sbbnya i2 adalah per person ok...bkn skli masuk. skli byr ha...amik ko rm80 for 3 hours....ni br btol org ckp karok smpi lebam kan...hahaha lawak2 mmg kenangan.




sunday :

bgun2 pg da pat call dr dak2 umh lame g jln2...
lame jgk la xlepak gan dak2 nih so ak join drg
mereka2 yg menjayakan majlis adalah
ak sndiri, ecah, mai,suha & imah
cgt best coz da lame xmkn2 & chat cm arini so pat peluang ckpla tnpe henti n mkn gan
cedapnye hehehe
thx adik2 coz masih igt kakak2 hahaha...(tibe rse tue lak kan)








Sunday, October 24, 2010

tuan2 & puan2 kite belajar kemahiran insaniah!!


wahh..klu dgr tajuk bengkel kire hebat gak ak nih kan hehehe

xrmi org de peluang join bengkel nih taw actually best gak join bengkel nih
leh timba smbil menggali wokeh byk knwlegde how to cover job issues kat lua sne
after kami2 ni grad

penceramah pun ok gak layann...
mau pecah dewan pat speaker yg gile2 cmni

da moral of da story
happening + get new knwledge
TARGET --->> SUCCESS!!




♥ c H A i y O k c H A i y O k c H A i y O k c H A i y O k♥

Thursday, October 14, 2010

nape sume psl kawen???

npknye bulan 10 bersamaan oktober ni ramai btol org2 n kawan2 yg mengakhiri zaman bujang & ada jgk yg bertunang isyh2....cmne ni sye jgk yg xkawen2 mak antar suh stdy so sye kenala stdy hahaha...sje nk tulis entry nih tuk tatapan sndri hehehe tahniah tuk sume kwn2 yang berkawin & bertunang termasukla artis kite jimmy & isteri, angkasawan dato sheikh muszaphar & isteri. urm...bahagianya...

how about me???
5 years,10 years later huhuhu
who know....
only ALLAH




Wednesday, October 13, 2010

outstation di KL (@_@)

wahh...dgr outstation claz u...outstation la cgt..anway our trip visit kilang coz nk wat project OSHA nih mmg byk cter dsbliknya mcm2 rse ade rse hapey,takot,berani,n yg penting enjoy...so xnk ckp byk see da hapening picha




wah..da cm model trademark nestle da


wif En.Aris



after stle wat keje di bumi kl yg panas dan sesak gan kenderaan
kite bermandi manda sat
hirup udara sgr & cri ketenangan

cgt best...

bila diri dicayangi

Perempuan. Tahukah kamu bahawa kamu itu sangat mahal?

Ketahuilah bahawa, makhluk yang paling saya sayangi di atas dunia ini adalah perempuan.

Percaya? Saya bukan nak main gula-gula di sini. Tetapi saya serius menyatakannya. Ketahuilah bahawa, makhluk yang paling saya sayangi di atas dunai ini adalah perempuan.

Mengapa?

Jika yang lelaki bertanya, saya mungkin memahami. Tetapi perempuan, jika kamu yang bertanya, maka saya kehairanan.

Apakah kamu tidak tahu megapa saya sayangi kamu? Adakah kamu tidak menyedari betapa istimewanya kamu?



Aku dari rahim seorang perempuan

Kalau difikirkan semula, tiada lelaki yang dilahirkan selain dari rahim ibu melainkan Nabi Adam AS. Perhatikanlah Sultan, pemerintah, perdana menteri, laksmana, tentera, pegawai, jurutera, doktor, doktor falsafah, genius, semuanya dilahirkan dari perut seorang perempuan.

Saya, dari rahim seorang perempuan juga.

Tiada manusia dilahirkan hebat. Mereka semua dilahirkan sebagai manusia biasa. Tetapi biasanya manusia-manusia hebat ini mempunyai ibu yang hebat di sisi mereka. Yang mendidik dan memberikan suasana kepada mereka semenjak kecil.

Mengapa pula saya tidak menyayangi perempuan? Mengapa pula saya tidak mengambil berat terhadap mereka? Dari rahim mereka lahirnya pewaris masa hadapan!

Sekiranya saya membiarkan perempuan rosak, dirosakkan, merosakkan diri mereka, maka sama sahaja dengan saya membiarkan masa hadapan dunia hancur, gelap, kelam dan hitam.

Jangan lupa, dari rahim perempuan juga lahirnya penderhaka, penjenayah, perogol, pencuri, yang ingkar kepada Allah, pembohong, dan banyak lagi manusia-manusia yang mencorakkan dunia dengan kehitaman. Hatta Ariel Sharon juga lahir dari perut seorang perempuan.

Sekiranya perempuan yang menggendong masa hadapan dunia selama 9 bulan 9 hari ini rosak, di mana masa hadapan dunia?

Mustahil saya tidak menyayangi perempuan. Maka tiadalah harapan yang saya inginkan, melainkan perempuan juga menyayangi diri mereka dan menjaga peribadi mereka daripada perkara yang Allah larang dan murka.


Perempuan sayap kiriku

Saya hendak berkahwin dengan siapa? Mustahil dengan lelaki. Baik macam mana pun saya dengan Hafiz Zainol Abidin, Tengku Fahmi, mustahil saya akan berkahwin dengan mereka.

Saya akan berkahwin dengan seorang perempuan.

Mustahil saya tidak menyayangi kaum ini. Yang menjadi isteri-isteri dan pendamping kepada lelaki. Yang menjadi pengawal kepada segala rahsia seorang lelaki. Yang menjadi guru kepada anak-anak seorang lelaki. Yang menjadi penenang dan penyejuk mata serta pendamai jiwa seorang lelaki.

Kestabilan seorang perempuan, menjamin kestabilan seorang lelaki.

“Apabila enta bangun tidur dan melihat isteri enta di sebelah, enta akan merasakan keajaiban penciptaan Allah SWT” ~ Pakcik Rosdi. Dan dia berkata dalam keadaan tersenyum. Hidupnya bahagia dengan ketenangan isterinya: Cikgu Maimunah binti Hashim.

Maka mustahil saya hendak membiarkan perempuan rosak, dirosakkan atau merosakkan diri mereka sendiri. Kerana mereka adalah penjaga-penjaga lelaki di satu sisi. Suami-suami memerlukan isteri-isteri yang solehah, yang baik, yang taat kepada Allah dalam rangka hendak membangunkan ummah. Tidak dinafikan isteri-isteri juga memerlukan suami-suami yang baik. Tetapi bukan sedikit lelaki yang berubah kerana cinta seorang perempuan. Maka mengapa perempuan tidak mempersiapkan diri mereka lebih sedikit untuk mengubah seorang lelaki dengan cinta?

MasyaAllah.

Saya amat menyayangi perempuan. Maka tiadalah harapan saya melainkan perempuan menyayangi diri mereka sendiri. Menjaga diri dari kerosakan. Menjaga diri dari kemungkaran. Mempersiapkan diri menjadi hamba Allah yang taat. Buat apa yang disuruh, meninggalkan apa yang dilarang.


Maka amat menyedihkan saya jika…

Bila sayang, akan datang ambil berat. Semestinya demikian. Saya amat hairan kalau seseorang itu menyatakan sayang kepada si fulan: “Aku sayang sangat dengan kau” kemudian dia melemparkan si fulan itu ke dalam api. Mustahil itu adalah sayang.

Maka kerana sayang itu jugalah saya akan terluka apabila melihat perempuan-perempuan berkeliaran tanpa menutup aurat. Kerana sayang itu jugalah saya akan tercedera apabila melihat ada perempuan-perempuan tidak menjaga maruah mereka dan berpeleseran dengan lelaki tanpa segan silu. Kerana sayang itu jugalah saya akan terasa apabila melihat perempuan-perempuan menayangkan akhlak buruk mereka. Kerana sayang itu jugalah saya akan tercucuk dengan perempuan yang tiada rasa malu pada diri mereka.

Kalaulah perempuan tahu bahawa mereka memegang nasib dunia. Mereka bakal ibu dan isteri. Ibu kepada anak dan isteri kepada suami. Nyatakan kepada saya bagaimana mereka ini tidak memberikan kesan kepada dunia? Semestinya mereka ini memberikan kesan. Dan kesan yang diberikan oleh kamu wahai perempuan, bukannya sedikit bahkan besar.

Sudah wujud di dalam sejarah, kerajaan hebat jatuh kerana seorang perempuan. Sudah wujud di dalam sejarah, abid hebat jatuh kerana seorang perempuan.

Sebab itu saya sangat menyayangi perempuan dan sering memikirkan mereka.

Apakah perempuan-perempuan memikirkan diri mereka sendiri?


Penutup: Jika sayang ini tidak berbalas, tidak mengapa. Tetapi…

Jika sayang ini tidak berbalas, tidak mengapa. Bukan tujuan saya menulis artikel ini untuk disayangi perempuan. Tetapi tujuan saya menulis artikel ini untuk perempuan menyayangi diri mereka sendiri.

Maksud sayang pada saya adalah = Hendak masuk syurga bersamanya.

Maka kalau tak nak masuk syurga dengan saya, at least kamu kena lah rasa hendak masuk syurga dengan diri kamu wahai perempuan. Maka jagalah diri, persiapkan peribadi. Kamu pemegang masa hadapan dunia. Dan tiada yang memberikan kesan lebih besar terhadap dunia selain kamu wahai perempuan.

Kalaulah kamu tahu betapa sejuknya mata ini melihat perempuan-perempuan yang berakhlak. Kalaulah kamu tahu betapa senangnya jiwa ini melihat perempuan-perempuan yang pemalu. Kalaulah kamu tahu betapa seronoknya kalbu ini melihat perempuan-perempuan yang menutup aurat. Kalaulah kamu tahu betapa tenangnya diri ini melihat perempuan-perempuan yang menjaga batas pergaulan.

Wahai perempuan, tidakkah kamu memandang diri kamu berharga?

Maka jangan murahkan.

Siapkan dirimu untuk menggoncang masa hadapan dengan keimanan dan ketaatan.

Bukan dengan kehancuran dan kerosakan.

Sungguh, saya merayu di sini. Agar kamu mencintai diri sendiri.
Wahai, sahabat-sahabatku & saudara-saudaraku... baca dan hayatilah.. kongsi dan sebarkanlah... semoga kita mendapat keberkatan dariNYA bersama2.. insyallah..

sebagai renungan bersama tuk semua espcially kaum hawa

Saturday, September 25, 2010

raya..raya...beraya.....

25/9/10-wah...nila tarikh dmane kami cbuk jln beraya almklumla nk raya sakan xleh da start stdy semula so weekend ni jela peluang we all nk g jln beraya i2 pun dpt invite dr lecturer then trus kuar beraya sx so MAKAN jgn dtolok wlpun keje melambak xstle g ni gan cbuk nk test. anway mmg hapening sbb utama DAPAT MAKAN FREE!!!! bak kata org rezeki jgn dtolak bala jgn dcri...hopefully dptla invite g nti....







Sunday, September 5, 2010

yahuuu...BALIK KAMPUNG sude...

urm..sebut psl lik nih lega sgt almklumla b4 dpat lik nih cm2 dah ku tempuh brsame2 kwn2 d campus tuh xlart rasenye. mne x nye ati da ingat nk blik jer wlupn raye ade 1week g tp xsbr da rse cm esok jer nk raye..bkn excited nk beraya or KUTIP WIT RAYE.....no no no hehehe(yeke tuh leh caye)tp excited nk blik jmpe family & rehat seketika dri beban2 kerja yg sedia ada & xkan bis nih..mau botak kepala bile pikir psl assignment & test yg bakal da lak pas raye nih..tp xnk pikir g la nk take a break jap ek...HOMEWORK!!!

cm biase ak nih klu on da way lik kampung jer msti de kes lam bus klu x org len yg menyebabkan kes 2 da semestinye ak la sendri yg jd penyebab kes kan..(taw da ♥) hahaha urm..so as i remind b4 ak nih keletihan gile2 silap2 gile pun xletih cm ak ahakss...letih coz b4 lik nih duk pulun wat keje smpi 3,4 ari xtdo mlm gn member2 msuk ari ke 5 rase cm bengong jap blurr..cket pun de rsenye.
lam bus lum smpat bus jln ak da tido yg bestnye bus 2 d g kat terminal ak da da smpi LONDON kut hahaha..da xsaba g ngatuk cgt,sepanjang jln ak tido da la dpt seat area2 blkang mau xterentak2 lak kan menguji kesabaran btol tp awek ni maintain still tdo cm org xde prasaan hahaha its myself. punye syok tido smpi dahi pun leh terantuk2 kat tingkap bus..bayangkanla..punye kuat tuh da 2 xckup sekali terhantuk leh kena smpi 3x...tp dsbbkan tdo dsaat i2 lebih bermkna so ak tido jugak & buat2 xskt. smpi jer kl mula rse sakit kat tang dahi nih..smpi umh bru dpt tgk lorr..merah + bengkak tuh cmne td ak xrase pe2...isyh2 kire kental gak ak ek time tdo..hahahaa 2 la cter dsebalik perjlnn ak ke kmpung (perasan x every time ak lik msti de cter baek punye ek??hahahaha) pe2 pun mmg best coz da berpijak dbumi tanah tumpah darahku....KUALA LUMPUR IM BACK!!!



Thursday, August 26, 2010

1001 rahsia :-

Panduan Tambahan
1. Agar wajah selalu segar, berseri-seri dan cantik, cucilah minima 5 kali sehari dengan air wudhu. Jangan langsung dikeringkan, biarkan menitis dan kering sendiri. Lalu ambillah sajadah, shalat, berdzikir, dan berdo’a.

2. Untuk menghilangkan stress, perbanyaklah ‘olahraga’. Cukup dengan memperbanyakkan solat. Ketika solat, kita mengerakkan seluruh tubuh. Lalu berkonsultasilah pada Allah SWT dengan dzikir dan do’a.

3. Untuk pelembab, agar awet muda, gunakanlah senyuman. Tidak hanya di bibir tapi juga di hati. Jangan lupa bisikkan ‘kata kunci’, “Allahuma Kamma Hassanta Khalqii Fahassin Khuluqii” (Ya Allah sebagaimana engkau telah memperindah kejadianku, maka perindah pula akhlaqku).
(HR Ahmad).- ( DOA TENGOK CERMIN ).

4. Untuk punya bibir cantik, bisikkan kalimat-kalimat Allah, tidak berbohong atau menyakiti hati orang lain, tidak menyombongkan diri atau takbur.

5. Agar tubuh langsing, mulus, diet yang teratur dengan berpuasa seminggu 2 kali, Isnin dan Khamis. Jika kuat, lebih bagus lagi puasa Nabi Daud AS i.e. selang satu hari. Makanlah makanan halal, perbanyak sayuran, buah-buahan, dan air putih.

6. Untuk mengembangkan diri, sebarkan salam dan sapaan. Dengan demikian kita akan banyak dikenal dan disayangi.

Rahsia 13
Inilah dia rahsia as-solat, sebagai peringatan bagi yang sudah tahu atau panduan bagi yang baru tahu……


1. Niat Sembahyang Sebenarnya memeliharakan taubat kita dari dunia dan akhirat.
2. Berdiri Betul Fadilatnya, ketika mati dapat meluaskan tempat kita di dalam kubur.
3. Takbir-ratul Ihram Fadilatnya, sebagai pelita yang menerangi kita di dalam kubur.
4. Fatihah Sebagai pakaian yang indah-indah di dalam kubur.
5. Ruqu’ Sebagai tikar kita di dalam kubur.
6. I’tidal Akan memberi minuman air dari telaga al-kautsar ketika di dalam kubur.
7. Sujud Memagar kita ketika menyeberangi titian SIRATUL-MUSTAQIM.
8. Duduk antara 2 Sujud Akan menaung panji-panji nabi kita di dalam kubur.
9. Duduk antara 2 Sujud (akhir) Menjadi kenderaan ketika kita di padang Mahsyar.
10.Tahhiyat Akhir Sebagai penjawab bagi soalan yang dikemukakan oleh Munkar & Nankir di dalam kubur.
11.Selawat Nabi Sebagai pendinding api neraka di dalam kubur.
12.Salam Memelihara kita di dalam kubur.
13.Tertib Akan pertemuan kita dengan Allah S.W.T.

Dari Abdullah bin ‘Amr R. A., Rasulullah S. A. W.bersabda : “Senarai di atas adalah salah satu sebab mengapa orang Yahudi / Kafir tidak sukakan angka 13 dan juga Hari Jumaat. Itulah sebab mengapa mereka mencipta cerita yang begitu seram sekali iaitu ” FRIDAY the 13th ” .

Wednesday, August 11, 2010

Harapan Ramadhan - camat berpose

camat berpose....

wah...arini semangat nk tgu umum date pose hehehe almklumla xsaba nk brpose & xsbr nk pegi mayang terawih ceh2 (baeknye dak nih kan hehehe). Tgu pnya tgu maka disytiharkan la esok rabu (11/08/10) adalah tarikh & ari kite sume umat islam berpose pe lg pas dgr umum maka sy & kwn2 pon pakat rmi2 la berciap & g serang surau nk buat bnde baek g myg terawih taw bkn buat ramai hehehe ^_^ alhmdlh so dkesempatan ini nk ucapkan pd sume cmt mnjalani ibadah pose semoga kite same2 mndpt keberkatannya amin....kumpul pahale biarla (++) & dose 2 biarla (--) camat berpose ^_^


Wednesday, July 14, 2010

jalan-jalan cari makan

tuk entry ni bkn nk ceter psl jln2 cri mkn tp jln2 cri pasal hahaha...(tkot la tue) xla btol la nk ceter psl cari MAKAN xtviti yg xmngikut plan sbbnya xrancang pun. we all ni br je naik sem baru semangat da ke nk mula class smle ni pas cuti for 1 week only u all nk taw org len cuti smpi 2month pas short sem...da ready ker??? hehehe yes...ready waah..semangat sket!!!! urm..1st class pergh..sgt2 penat class dri pg then ptg bru bis..yg bestnye member2 sume msg2 da lemau pnt class tp bile sebut psl mkn je kemain bulat mata masing2 pe g mlm ni mkn besar la beb ktrg nk g pekena PIZZA wah...bestnye....smbil mkn sempat g berposing brgamba i2 wajib..then g round2 window shopping cgt best...fun hopefully leh wat plan g next time yea tadaaaa.....


cheese lava pizza..marvellous...


ahli-ahli yg menjayakan majlis kihkih...





makan smbil berposing


posing jgn xposing u



masing-masing menunjukkan perut yg sude kkenyangan
(lihat perutku rampingkan) ngeh2 (@_@)

Monday, July 5, 2010

Sunday, June 27, 2010

final oh....final


bile sebut je psl final cnfirm msti dahi berkerut,muke berkedut...mulut msti rse nk menguap sbb borink nk kena stdy.
urm...b4 ni xrse sgt tp bile tibenye esok final mulala mlm ni cbuk mengelabah ayam...(hahaha mslahnye mngelabah ke?? de perasaan ke ak nih) mmg de smthing wrong!!!
adooii..yaaii pe nk jd ni stdy xmau, tp final xsbr nk bis kihkihkih i2 WAJIB..
tp xpe pe2 pun i will try & wish luck to all my friends for our final exmination tomorrow chaiyok..chaiyok..
do da best..hopefully sumenye berjln gan lancar then leh la pkir psl nk BALIK yehaaaa.......



Monday, June 14, 2010

kenali diri????



sebagai manusia biase kite kena always think positive
susah senang dtempuhi bersama
tidak mengambil kesempatan atas kesenangan org len
belajar utk menempuhi dugaan bersama
tanpe kesenangan kite mampu berdiri dikaki sendiri
agar suatu ari nnti kite xkan terdetik utk mengeluh bgamana idup ak tanpe kesenangan??
igtla ssh kite ade lagi yg lebih ssh disane
sebelum berkata berfikir sejenak
jauh dri sudut hati kecil
apa yg berlaku pasti bersebab
dugaan?? bertimpa???
ty pada diri adakah kite penah alpa??
penah lalai??
penah menyakiti???
penah membuat kesilapan??
jgn slhkan keadan atu takdir smmgnya allah itu maha adil
kadang kite diatas kdg pula dibwah
hidup ini xselalunya indah
jgn lupa diri kite sape & sape yg sentiase berada dgn kite
jgn terlalu pentingkan diri
jgn terlalu ikut hati muda yg panas baran
ianya boleh dikikis
biarkan waktu yg menghapuskan sikap sedemikian
belajar mengenali dgn hati yg tenang
ssnghnya ia sgt berharga
sememangnya ia pasti tdk kemana
kerana kite sentiase akan hidup saling berkait & memerlukan diantara satu sama len
so igtla pasti ade hikmahnya
& jgn lalai dlm menjalani kehidupan
jdkan usia ini sebagai pengukur pada kelakuan kite
agar lebih matang & saling menghargai
insyllah sebuah persahabatan itu pasti dberkati & diterima oleh org len
kelak ia pasti akan mnjdi kenangan yg xmungkin kite lupe
renung2kan & cmt beramal

(@_@)


under ni pokok kelapak hahaha...(dr mana dia dtg da..)

urm...tuk entry kali ni sje nk ceter psl this weekend hang out wif cik mai & cik ninie. Plan yg xdsngka2 mnjdi biasenye bile time cuti2 cmni bile sume asyik pakat duk lik tgl la we all ni asyik duk kat umah je bile xde sape, xde sape je we all duk umh cmne?? sape plak nk kesah kat we all kihkih..so bgla hapey cket kat krtrg ni bkn calu camni pun then for this week

aslnye nk g watching prince of presia tup2...ank dara swng ni da tgk la plk so tian kat cik mai swg2 so we all pun decited nk tgk cter yg sume leh tgk...mslhnye cik mai kite ni mmg kaki movie ok..sume cter die da tgk agk pening jgkla decited nk tgk cter pe yg cik mai lum tgk lg hehehe...last2 we all nk tgk cter A-Team wlpn mulenye agak was2 takot cter xbest...muke sume gnas je nmpk tp bile da follow fuhhh...superbb...bestnye..i like it..
kire spe xtgk mmg rugi u..so pd spe2 yg xtgk lg mesti tonton...


b4 lik smpat g p pekena 6songs gan kwn2 yg sporting hbis & sngah mencekik cm biase perut diisi itu wajib setiap kali kua...& back to home... thx ya my friends happening...
thx jugak cik mai coz still remember me, invited to join kua same gan c audi

Friday, May 28, 2010

what types friend are u???




You love your friends because of the unique gifts that make them so special???? there's the friend who seems to know everything, the friend who takes care of you like a sister or like your mom, the friend who always seems to have an idea for a great night out, and the friend you call because she has the magical ability to settle any conflict and always to understand and feel the happiness,sadness. So what kind of friend are you?

Urm..sahabat???`atau erti kate len kawan or member. Bile sebut psl kwn lam dunia nie byk org yg taw ape itu kwn & mempunyai pendapat yg berbeza mengenai sahabat. Tp jgn la pelik klu sekarang ni msih ade yg xtaw ape itu sahabat atau sengaja berpura2 xtaw & mngkhianati kwn. Sje nk ceter psl entry ni sbb skrg ramai yg menyalahgunakan erti persahabatan itu sendri. Pada kamu kawan itu suatu beban?? Kawan itu membebankan?? Kwan itu boleh digunakn & diambil kesempatan?? Atau kwn itu tempat kite melepaskn sume perasaan marah tnpe mmikirkan prasaan kwn kite itu sendiri,benci,sakit hati, bercerita sana & sini mengenai keburukan kawan yg kononnya seolah2 ingin mendapatkan belas kasihan org len?? Tanpa mungkin kamu sedari yg kwn kamu itu mungkin de alasan yg tersendiri ketika membuat sesuatu.

Kategori::
Kwn munkin juga leh d categorikan sbgi yang baik @ yg kurang menghargai kwn sme mcm yg lupe diri,yg pentingkan diri, yg buat bodo je gan kwn die sdgkan kwn die 2 sgt2 menantikan respon dri kwn die 2 & ade jugak yg terlalu ikutkan ati n suke mara2 kat kwn2 die & suke skti ati kwn die..

Situation 1::
Kadang2 bkn ape org skrg ni hanya bergelar seorang kawan hnya apabila berada disaat mencapai saat kesenangan….& tidak pula menunjukkan diri dsaat kesusahan. Bak kata org “kau,kau punye psl..ak,ak punye hal la…l” itu jenis org yg mmg xpeduli hal member sendiri sme denganla perkataan selfish..

Situation 2::
Kadang tu ade jugak kawan yg baik die sentiase mendahulukan kwn die sbb?? Cyg member laa kate….cm contoh de gak kwn yg cube phm die & sentiase berada dgn die dlm pe jua masalah yg die hadapi & xpenah lari utk tglkan member 2 keseorgan wplun mempnyai kesempatan utk berbuat demikian kire klu nk tglkan mmbr 2 kire pikir 10x jgkla tp…pelik x klu c mmbr yg dtake cre 2 len plak yg dibalas & pikir sbb myb die da biase dpt pe yg die nk or myb ade org dgr pe yg die ckp then… bile tibe 1 saat mmber die dlm kesushan or de alasan tersendri smada kwn die sedar @ x & akhirnya xdpt nk puaskan ati kwn 2,die plak yg dimarahkan pd mbr yg amik berat tue…ad eke patut???? Kite ni xleh ikutkan perasaan sgt kite taw knpa & ape sbb kwn kite buat mcm 2?? Xkan sbb 1 bende yg kwn kite xleh nk buat utk kite, kite nk kata kwn kite 2 jahat?? Die xphm kite?? Die pentingkan diri, diri pikir diri die je, cter keburukan kwn kite 2 sbb tglkan kite sendiri??? Tglkan kite dlm ksusahan?? Xty kite ???

Summary::
Bile nk ceter psl kwn ni bnyk lg sbenarnye korang tryla pikir & cri jenis kwn yg d dmuka bumi ni, tgk ni je da letih nk menaip so ni jela yg termampu tuk dikongsikan bersama. Moga2 kite terdiri dlm golongan mereka yg menhargai ERTI PERSAHABATAN

Conclusion::
Buat sume yg mmbce sme2 la kite pikir kwn yg jenis cmnerkah kite??? Pda mereka yg cyg & hormatkan kwn2 spti mne kite hormatkan keluarge kite sndri terus hati yg baik 2 & kekalkan insyllh akn terblas ape yg baik…..& pde mereka2 yg terlalu emosional & ikutkan ati sgt buangla perangai baran mcm 2 jauh2 ssungguhnya xluak & xsakit ati jika kite mendekati yg baik. Wlupun kite ade rmi kwn2 yg len dsekeliling kite tp jgn sesekali menyakiti & mengasari kwn2 yg dekat dgn kite,yg bik dgn kite & kwn ssh & senang kite…kite jgn lupe ape yg kite miliki sekarang xmungkin akan selamanye menjadi milik kite..

Jika ianya berterusan same2 la kite pikir andai kite kehilangan seorang kwn yg baik itu adakah waktu itu baru kite nk mnjgenye?? Atau baru nk MENGHARGAINYA…..mungkin waktu itu sudah terlambat…
Same2 la kite renung-renungkan…& cmt beramal

Monday, May 24, 2010

pahit getir..balik hometown vs 2

hehehe...jmpe lg psl post hometown nih..post ni kire seangkatan gan post yg hometown dolo2 la yea...asl sbt je psl lik hometown msti sume org melompat2 terjun bggunan kut heheh eh..2 over sgt hehehe xla melompat2 ank nk lik espcially buat student2 cm ak ni kan almklumla duk brjauhan gan family huhuhu....

msti korg klu lik xtvt wajib makan tdo mkn tdo kan kan kan???? lam bus taw da..tp ak ni len cket asyik duk jd bhn org je..ne xnye dolu lik de org menumpang bahu yg mahal ni tuk jd bantal die tdo lam bus la ni plak mula2 ak ni pnyela excited nk naik bus almklum 1st time nk bus double decker la kate..duk yg ats tgk tiket single sit tup2..naik2 tmpat da kena rembat gan de swg mamat mymmar ni...mula 2 nk jgak ar..rebut asyik mengalah je bile nk menang nih..tp bile pkir blik die kan mymmar ne die phm klu ak duk bsing2 nih blik2 jap g ak yg mau naik gile yela klu ckp cnfirm cm itik gan ayam kan...ak ni dala danugerahkan tahap ksbran yg tgi (cube terbalikkan & bygkan twikkk *$%$^&&#@#) hahaha taw la jwpannya kan


bile da decide g rembat tempat org pulak pe g kabut la duk asyik mncri tmpt len plak nsb ak ni pndi kelentong org yg sepatutnye sit asl 2 so dptla ddk tmpat die n xyah cri2 tmpt len lg (dlm ati ha..pdn muke ko baek sgt cm 2 la kan) hehehe


ok yg 1 bab da stle..bile da syok layan mate lam bus baek pnye mik mud nk tido tup2...ak d kejutkan oleh sesuatu...jeng..jeng..(korang jgnla tprnjat plak ni bkn cter antu..hehehe) ok2 serius2....lam duk nk tdo 2 leh lak ak dkejutkan oleh kaki yg cun la sgtkn..rupenye kaki 2 kaki mamat mymmar yg duk sit ak td 2 kat blkg..adooii..yaaii kuang asam btul die main terjulur terjelir kaki die klu cntik xpe ni...%$##$$ allah je yg taw nsb xkena muke akak ni ha..klu x cnfirm ilang jerawat..upss..jururawat lah..hehehe mse die bt cm 2 ak pe g cpt2 tolak tmpat bersandar 2 taw die tersepit kaki hehehe..ak buat smpi die trik kaki die semula la & akhirnye misi bjaya hehehe jhtkan tp xpe tuk pembelaan nasib kdg2 plu jd nakal cket hehehe..


hai...2la die mcm2 pas ni xtaw pe nk jd lagi labu......hentam sajala...hahahahaha



urm...nmpk pisition sit sgt mewah tp.....de mcm2 cter ddlamnye..


ha..korg tgkla sndri buktinye ada ka patut???? huuhu cdihnye..si mangsa 2 adlah bju sye ok..tgkla btapa dktnye kaki kakakku gan i nih
tp...pas misi da bjya so pe g sempatla posing da kate brgambr 2 wajib kan hahaahaha..(wlpun cnyuman 2 cm xikhlas je) tp still umphhmm..hehehe..

Thursday, May 20, 2010

Bermulanye..perjuangan

pada tanggal 13 may 2010 -> pgi2 lg da bgun, ciap2 gan housemate tuk prepare for da 1st day g class pas final last sem..huh...cya la wlu pn berat kaki mlangkah tp ni la tggjwb kami sbgi STUDENT..firstly kne mik mud nk msok class smbil jln pg2 trik nafas lbih cket br smpi ke otak,pgi2 da excercise kne jln kaki ke dpn tgu bus yg mnjdi kegilaan rmi yg diberi name johore motor, agk mncungap jgkla bile smpi kat bus stop almklum la bwk poach bsr (hahaha..2 tndenye perut buncit yg ktrlaluan 5,6 inci kedpn hahaa..upss..xleh mnjtuhkan sham sndri nih) tuk 1st time ni agk mncbr jgkla bgn pg2, pkir air yg xbis2 mncatu nih,jln kaki tgu bus smpi kelas tercungap tp..skrg 2week class start da ok da xla rse sgt pnt cm iklan tv badan cergas otak jdi chat & kuat. Lgpun yg pnting kite hapey bak kata my prof. bile kite xmnyusahkan org, xberhutang gan org & xmik ksempatan ats kesenangan org kite akan hapey pe yg penting to be ur self... 2 yg penting nih resipi kebhgiaan & awek mude taw bile kite xcbuk pkir psl org & xcri mslh gn org sme cm lam iklan gak "kebersihan dri yg hakiki melahirkan wajah yang suci" ahakss..clasz u madah i hahaha..

ha....mik ko ni bukti die we all berhempas pulas walking every morning..

tmbang 80posen, bus air cond fresh....semulajadi, sit high class angin tiup pun sepoi2 bhse u hehehe ape lg nk alhamdullh (@_@) ( urm..yela sgt cm ikhlas x nmpk muke 2 berkata2 hahahaha..phm2 jela yea..)

ni klu mama tgk ni cnfirm bangga tgk anak die ikhlas gile nk menuntut ilmu hehehehe.....

ni duk gan cik teha ceh...muke mmg npk ikhlas nk g tuntut ilmu hehehe tmbh2 org yg kat sebelah kiri 2 wlpn muke ade bngkak2 cket tp still sengeh tuk mjyakan sesi brgambr pg nih..bergambr itu wajib hehehe

ni lak cik ninie wlupn berseorgan tp xlupe kat die nk amik picha jgk bukti njuk kat mak anak die g class...nk bus yg mmbnggakan d pt raja hahaha...

KWN2 igt usaha kite, kesusahan kite skrg adlah kesenangan kite kelak..chaiyok2...

Wednesday, May 12, 2010

mama i luv u

urm....firstly i nk wish hapey mother's day tuk warga ibu2 diluar sana...xkire org yg da lame jd ibu ker, bakal ibu ker or blom mnjdi ibu....uppsss...2 xleh 2 lmbat g kite bg change kat org2 yg da berumah tangga n da pun bergelar ibu k....

sebenarnye bg i pe2 pun xkirela bile,dimana,dgn sape ke kite ari2 sebenarnya adalah ari ibu sbb ibu ni umpama bulan & matahari yg mane diwaktu siang matahari memberi cahaya supaye kite sume dimuka bumi dpt menikmati kurniaannye n bulan juge menyinari idup kite diwaktu mlm bermakna sepanjang idup ia sentiase memberi kehidupan pd kite so sme la jgk dgn ibu n bapa kite...pe2 pun kite sebagai anak hargaila mereka sementara kite punya waktu menyayanginya...sekali ape yg dikurniakan belum tentu akan jadi kepunyaan kite buat kali kedua so kesimpulannya jangan abaikan peluang kite yg cuma ade sekali seumur idup iaitu mempunyai seorang ibu n seorang bapa...& xkirela dalam ape keadaan sekali pun bak kata org "peluang xkan dtg berkali2" ingat 2 pesan cikgu dolly wholly hehehe

tp...kite xkan...lupa bhawa sume org xkan punya peluang yg same andai kata ibu n bapa tiada disisi jgnla kite berkecil ati dgn post kali ni tp marila kite same2 mendoakan agar ibu n bapa kite sentiase dlm keadaan yg chat wlpn mgkin ada yg xberpeluang mengenali insan yg bergelar ibu n bapa atau telah pun kehilangan mereka. mungkin walaupun msh belum ckup membalas jasa mereka sekurang2nya kite patut bersyukur kerana pernah menjadi anak mereka kite kena bangga tuh...so kite same2la doakan supaya die sentiase berada ditempat yg bahagia n berdoa agar dia n kite sume bertemu diakhirat kelak sebagai keluarga yg bhgia.Buat MR.P sye kite sme doakan yg terbaik tuk mama n die msih punya ibu sye n sye bersyukur kerana mempunyai peluang memperolehi kehidupan yg sempurna dgn kedua2 matahari & bulan sye alhamdullh sye cyg mama & abah.....so much
nie mama sye

i love my mom so much

happy mother's day mom

&

all da mom2 too..


*special dedicated for all of u HAPPY MOTHER'S DAY


Tuesday, May 11, 2010

penatnya rase pindah...

urm..tah la bile sebut pindah cnfirm mls nk dgr & hadapi tp sok luse kena tempoh jgk. so skrg sye da d pun kat umh sewa kami berlima..spe g (sye empunye diri, rmte nini + teha, ayus + k.khai) agk penat sgt sbb kena kemas brg,pungah brg n cri kelengkapan umah..

tuk pengetahuan u all sye ni jenis xsuke tgk brg2 bersepah klu ade time arini arni jugak nk sttle kan nasib dpt rmte yg sekepala sape lg msti la sye ckp psl cik nini becok hehehe (upss..terlebih sude sowey yea rmmte) sme la ktrg jenis selagi xstle sgup xtdo taw. pe2 pun bnde pertame nk pkir sye nk beli almari zip & drawer. so 1 tu mmg bz gan rmmte g cri brg & sgh kdi mamak pekena mggie gorng + teh o ais bg lega tekak..mmg lega. blik dr 2 kami trus kmas2 brg xigt siang ka mlm ka smpi ke suboh...gile kental rjin nih tahap dewa da hehehe then da stle bru lega cket smpi ttdo we all kms taw (ni leh wat calon isteri solehah nih) ceh2...bole ker??? ^_^

tuk da 1st step ni mmg bz cket mgemas smpi xhirau org da + plak gan mslh we all xde air almklumla duk kat kawsn cmni asyik men catu2 jer.mg tension gile smpi angin pun nk ke kepala rase nk terkentut ku tahan jebat hahaha..sje wat gelak2 tp lam ati risau 2 beb..air xde duk ulang alik melilau cri air last2perwira gak yg jd plhan tuk we all mandi..

tuk housemate2 yg bru sory la ye..xpat nk pay attention cian drg asyk sbuk mgemas, li brg yg byk mengalahkan nk duk 5,6 taun gitu smpi xpkir pe da..tp xpe ti we all beramah mesra len yek...bak kate org idup diluar ni 1 permulaan bg seribu kehidupan... doakan khdpan kami dpermudahkan amin......

Sunday, May 9, 2010

i luv u

HAPPY MOTHER'S DAY

cmat ari ibu pd sume yg bakal mnjdi ibu,tgh & pd yg da lma mnjdi ibu semoga
kasih cyg kite xpernah pudar walau sesaat..
yg penting pastikan ari2 adalah ari ibu & bapa
so kite sbgi anak hargailah mereka sebagaimana mereka mejge kite dri kecil hngga dewasa..

Thursday, April 22, 2010

apa kita nak??? mungkin bukan kepunyaan kita


Wahai manusia...Seusia ini haruslah digunakan untuk sesuatu yang berfaedah dan menuju kepada mencari Redha Ilahi. Nyatakanlah setiap apa sahaja
perasaan dan keinginan anda dalam doa-doa
mudah-mudahan ianya dimakbulkan.
kerana Sesungguhnya Allah itu Maha Mendengar setiap satu permintaan hambaNya....amin

Perasan tak selalunya kita semua mudah tersilap mentafsir kehidupan ini.
Kita selalu sangka, aku pasti bahagia kalau mendapat itu & ini.Kononnya semua orang lain yang lebih baik dan lagi bagus dari kita tapi..... hakikatnya,
kita kena berfikir kerana biasanya apabila kita benar-benar
mendapat apa yang kita inginkan itu, ia juga pasti datang bersama masalah yang teruji.

Sebagai contohlah, kita juga selalu melihat orang memandu kereta mewah dan terdetiklah dihati kita, alangkah bahagianya orang itu. Hakikatnya, apabila kita sendiri telah memiliki kereta mewah, kita ditimpa pelbagai karenah. Tidak mustahil pula orang yang memandu kereta mewah terpaksa membayar lebih jika keratanya mengalami kerosakan.Lepas tu mulalah rasa tak mampu

Ketika anda terperangkap dalam kesesakan jalan raya,
motosikal mencelah-celah hingga mampu berada jauh kehadapan.
Anda pun mengeluh, alangkah baiknya kalau aku hanya menunggang motosikal itu dan cepat sampai ke tempat yang dituju. Padahal si penunggang motosikal sedang memikirkan bilakah dia akan memandu kereta setelah berhujan dan berpanas.

Dalam pelajaran, jangan sebab kadang-kadang kawan kita dapat markah yang jauh lebih baik membuat kita down & tension...smpai penah terdetik dihati "aku ni tak lah sepandai die...die tu cepat pickup...tak pela mak ayah die orang pandai2..orang kaya..adik beradik die belajar tinggi2..lagipun die rajin study aku nih da bace buku banyak kali pun lum tentu ingat...malaslah" kadang-kadang tu sama-sama sendiri pun nak berdengki "eh...asl markah aku lagi rendah dari die nih...ni mesti die kaki bodek lecturer" or kadang tu sampi sanggup curi-curi dengar or nk tengok jugak member kita dapat berapa & ada pula kadang2 ada jugak bila time exam kita dapat tips tuk peperiksaan tapi..kita susah nak berkongsi dengan kwn2 yang selama ni banyak tolong kita & xpenah berkira dengan kita, xbolehlah mcm tu sedekah itu kan amalan mulia lagi pun SHARING IS CARING..insyallah setiap benda2 baik yg kite buat pasti akan dibalas dengan ganjaran yang berlipat-lipat ganda..

kite ni kena selalu berfikir positif dalam dunia nih manusia dilahirkan dengan kebolehan yang berbeza sume orang xsame gan apa yg kita ada, tapi...apa yang menjadi ianya satu kesamaan adalah dengan kerjasama(ape..yang penting kerjasama) *_*

Selain itu juga dalam dunia percintaan, bila anda bersiar-siar di shopping complex anda terpandang ada sepasang kekasih yang dilamun cinta kena plak kalau bf dia kacak sangat..or gf dia cantik sangat mesti korang semua berkata "ya allah alangkah indahnya dunia ni bila ada kekasih hensem & cantik" or ada jugak yang berkata "aku kalau dapat awek & balak macam ni sikit punye cun confirm gerenti tak cari lain da...wok..." tapi hakikatnya rupa itu belum menjanjikan kebahagiaan taw...
kekuatan untuk suatu hubungan adalah dari Agama nya...insyallah dengan agama yang diperolehi pasangan kita insyallah dia akan melengkapi semua kehendak yang anda idamkan
tanpa agama...hidup kita akan serba dalam keadaan tak tahu & tersesat.
mungkin kita akan kerap kali diuji dalam perhubungan & kadang-kadang tak semestinya apa yang kite nak kita akan dapat.
Bersyukurlah dengan apa yang kita ada sekarang ni
walaupun anda keseorangan
janganlah bersedih...anda bukan keseorangan kerana ALLAH sentiasa disisimu
insyallah dengan percayakan ketentuanNya...Ia pasti akan mengurniakan
seseorang yang diciptakan sebagai peneman kita untuk berbahagia
didunia & diakhirat
cinta kita until jannah

Insyallah usaha yang gigih tanpa mengenal erti putus asa, tawakal padaNya & redha...insyallah ia dapat buat kita berasa tenang & bersemangat dalam hadapi cabaran dan menemui kebahagiaan yang diimpikan

Kita kena ingat bukan semua yang anda sangka
membahagiakan itu benar-benar membahagiakan.
Bahagianya mungkin ada tapi deritanya juga datang sama.
Bukan semua yang ada depan mata kepunyaan kita.
kejayaan juga bukan datang bergolek ia pasti terjadi dengan usaha yang dapat membuahkan hasil dan rintangan yang teruji. Semua benda pasti ada baik dan buruknya.

“Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan, sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan.”(Surah al-Insyirah: 5-6)

Insyaallah apa yang baik pasti akan dibalas baik
renung-renungkan... ^_^

*moga kebahagian milik kita semua didunia & diakhirat..amin