Q.a.s.e.h.i.l.l.a.h.i

La tahzan innallaha ma’ana”

jangan bersedih, Allah bersama kita

Sunday, March 6, 2011

untuk renungan bersama


ati??? heart?? soul?? broken hurt??......

klu nk ceter psl bab nih
aku percaya sume org pnh skt ati
& bertanyakan soalan yg same
manusia selalu ty npe aku disakit????
tp penah x manusia itu brpikir nape bnde 2 brlaku pd die???
kite xtaw myb sbb die penah mnyakiti org len??
or myb kerana sikap & perbuatan lampau die???

nobody perfect...
think professionally
ade hikmah disebaliknye yg paling penting krna
allah cygkan kite so dats why allah uji kite gan dugaan
supaya kite leh berpkir & cube perbaiki diri
sebelum brtanyakan diri kite kenapa aku??? knape aku??
asyik aku jer yg xbhgia & asyik aku jer yg
dipilih tuk disakiti.....

sebagai manusia jgn cepat melatah
tiap2 kesakitan itu psti ade sebab yg pasti
hanye org yg niatnya jujur
mhdapinye dgn tabah & x mgadilinya dgn menyakitinya semula
itu dipanggil dendam...dendam yg tiada kesudahan
kita jgn lupa setiap prbuatan yg kite blas,tindakan yg kita ambil,
keputusan yg kite buat tanpa bukti yg kuat dari pelbagai sudut
blum tentu betul balasannya..
blum tentu termakbul doanya.

sma jgk gan entry yg penah ak create b4 nih
idop umpama roda kdg diatas kdg dibwh
fair & square allah bg
so pada my reader2
hopefully gan entry nie dpt membuka mata,hati u all sume
buat yg terbaik utk diri,masyarakat dgn hati yg seikhlasnya
pasti balasannya juga kebahagian & ketenangan yang hakiki

setiap yg benar pasti akan dibela
yg dusta pasti akan diadili

pesanan ringkas & padat
--------------------------------
jika allah uji dgn seribu dugaan
jgn cpt melatah krna allah itu maha adil
~something that is on the right side would be defensible
a lie would be judged~

seperti apa yg difirmankan:
“Dan apa saja yang menimpa kamu,
maka itu adalah disebabkan oleh perbuatan tanganmu sendiri,
dan Allah memaafkan sebahagian besar (dari kesalahan-kesalahanmu).”
(QS. Asy Syuura: 30).


No comments:

Post a Comment