Q.a.s.e.h.i.l.l.a.h.i

La tahzan innallaha ma’ana”

jangan bersedih, Allah bersama kita

Saturday, December 21, 2013

Happy Wedding Day

21.12.13 majlis resepsi
Benda dah rancang awal-awal lagi
Persiapan semua dah dilalui
Excited bukan main lagi
Tiba masa banyak halangan menanti
Akhirnya terpaksa akur dengan kehendak Illahi

Mengadu seorang diri
Majlis Sahabat tidak dapat dihadiri
Rasa diri tak layak dikenali 'sahabat sejati'
Tak mampu menolong walau dirayui

Disebalik senyuman tersimpul isi
Seakan senang tp sesak terhimpit dihati
Maafkan ku andai kau ada terasa hati
Dari jauh aku doakan kamu diberkati

Dari dulu pipimu sentiasa dibasahi
Bergenang air mata berkaca suci
Dengan luka yang diberi
Oleh lelaki yang tak pandai hargai

Kini selamat kamu dimiliki
Menjadi isteri buat lelaki pekerti
Hatiku lega kamu telah ada yg menjagai
Kini tempatku berbeza padamu nanti
InshaAllah mmg selayak tempatmu disisi suami

Hendaklah aku katakan disini
Aku cuba menjadi teman seikhlas hati
Biar susah asal diwajah mu ada penyeri
Cukup indah bila dirimu happi

Walaupun kini kita berlainan sekali
sikap,tanggungjawab & kematangan diri
Masing-masing dah mula sunyi sepi
Mungkin berbeza keadaan & status kini
Walau apa pun yang diharungi
Aku & kamu masih sahabat dr dulu hingga kini

Selamat pengantin baru sahabat sejati
Jasadku tiada dihari kamu ini
Tapi doaku dah lama aku kirimi
Moga kau rasa & terima dengan seikhlas hati

Kami berempat dulu hingga kini
Masing-masing bergorak langkah sendiri
Punya cerita 1001 untuk dikongsi
Biar apa pun status kini
Kematangan berbeza dari segala segi
Moga ikatan ini dibawa hingga mati
Selalu ada jangan bawa diri
Kerana indah punya sahabat dunia akhirat ini
Bersyukur Allah atas kurniaanmu yg bernilai ni

Aku disini masih mengenang sepi
Ayahanda masih berjuang untuk berdiri
Mungkin ada yang belum fahami
Aku terasa seorang diri

Hari berganti hari
Hati risau pipi dibasahi
Moga semuanya dalam keadaan baik2 nanti
Aku harus kuat demi mu wali

InshaAllah sakit itu dugaan Illahi
DariNya ia dtg & dariNya jugalah diubati
Mohon doa dari kalian disana sini
Moga abah kembali sihat dari hari ke hari
Ameen.

*Selamat pengantin baru syg moga berbahagia dunia akhirat disamping suami walaupun tiada di hari2 indah ni
*si jelita wana dihantar sebagai wakil...pakai baju cantik2 tau walaupun kita tak dapat bergaya & bergambar sekali
*mama Jangan sedih bukan kamu je terlepas hari2 indah ni....muaahhh si comel tu

Take care sayang2

Friday, December 20, 2013

keranaMu Wali

Berkawan lama dari dulu lagi
Satu Ikatan suci perlu diakhiri
Dirimu perlu sebagai wali
Kini impian sudah tiada lagi

Disaat diri sendiri tidak berteman lagi
Ketika hati sedang dilukai
Kekuatan diri perlu diperolehi
Kau hadir mengelap air mata ini

Makin hari makin menguji
Pelbagai ujian harus ditempuhi
Dirimu hadir sebagai penyeri
Aku berjaya kerana Ilahi

Dialah "abah" insan suci
Ada ayah ibu tercinta tiada lagi
Hidup dah tak selengkap dahulu lagi
Kini kekuatanku kerana dia & ILLAHI

Walaupun letih diri teruji
Namun aku terus kuatkan kaki,hati dan diri
Ku mohon petunjukmMu Ya Rabbi
terus usaha agar Dirimu wali kembali berdiri

Wajahmu ku tatapi
Matamu berduka berkaca sepi
Sembuhla abah.. adik disini
Akan selalu menemani

Ketika aku ditinggal sendiri
Mencuba ikhtiar untuk menyembuhi
Moga usaha ini memberi erti
Kuatkan diri abah..bangun dan terus berdiri

Ketika ini kamu pemberian Ilahi
Kuatku kerana mu abah yang disayangi
Moga abah cepat sembuh
Impian melihat abah tersenyum kembali

#moga abah cepat sembuh & kembali tersenyum seperti dulu


mudah-mudahan sup ni dapat membantu


*mohon sama-sama mendoakan kesihatan
ayanda saya moga Allah membalasnya ameen

Thursday, December 19, 2013

Selamat ulang tahun


Selamat ulang tahun abah..
Semoga Allah melindungi memberkati & merahmati abah. Moga diberi kesihatan yang baik untuk beramal padaNya, diberikan usia yang penuh keberkatan.

Saat ini abah dihospital
Moga aku terus kuat ada dengan abah
Adik doakan abah cepat sembuh ameen.

Love u so much abah

Monday, December 16, 2013

graduation day2013 - PART I introduction jer tu

Assalam hai everyone lama dah tak update blog ni
so nak buat kerja amal membuang habuk-habuk kelapuk 
yang dah lama bersawang ni
so nak update sikitla intro gambar-gambar 
hasil penat lelah kita study bertahun-tahun ni.

Really miss that moment..actually time study adalah masa yang sangat indah. 
Kalau diberi peluang saya pilih untuk belajar balik tapi...TANPA EXAM!!!! 
hahaha (ikut suka hati jekan)

really miss my lovely BFF :)











okla nanti ada masa kita sambung lagi ye..
masa untuk beradu ampun......tunku
myb after balik dari pulau mutiara nanti so update lagi ye.
now time to work!!


#syg2 nini,k.khai,wana special dedicated for uols (atas permintaan katanya)

Wednesday, November 13, 2013

Blessing of Ages ~Thank You ALLAH


13.11.13 Alhamdulillah & thanks to Allah kerana masih bernafas dibumiNya 
& meminjamkan 86,400 saat setiap hari untuk mendekatiNya.
 Alhamdulillah dikurniakan kebahagiaan bersama keluarga & sahabat tercinta.


Thank you so much to all my lovely friends who made my day. I love you all very much for the wonderful feelings you gave me on my special day and made it the most memorable birthday of my life. ALLAH bless you. 







Alhamdulillah masih dipinjamkan saki baki umur untuk beramal, 
diberi kesihatan tubuh badan, 
dan dikurniakan dengan keluarga 
dan sahabat yang amat menyayangi & menghargai diri ini.

Terima kasih atas ucapan & ingatan kalian dihari yang penuh istimewa ini.
Biarpun masih ada ruang kosong yang perlu diisi tanpa orang yang dikasihi
 tetapi Allah telah menganugerahkan kebahagiaan yang berpanjangan 
dan sahabat disekeliling yang saling melengkapi.

Moga atas ingatan kalian yang sangat berharga akan ku doakan keberkatan & kebahagiaan yang sama buat yang menyanyagi ku mahupun yang membenciku. 

pesanan seorang sahabat biarpun perit balaslah dengan beribu kebaikan. 
 InshaAllah kekurangan itu akan terhapus dengan doa 
& kebaikan yang dikirim.

 InshaAllah moga dikesempatan usia yang tinggal ini 
akanku hargai dengan sebaik-baiknya terhadap Maha Berkuasa. 
Bersyukur padaNya kerana sehingga kini Dia 
masih memberi & meminjamkan ku 86,400 seconds dalam sehari. 
Jadi hargailah Maha Pencipta lebih dari manusia. 
kerana tanpa Dia siapalah kita manusia biasa.

Thank You ALLAH for blessed life for me :) 









Saturday, October 26, 2013

H.a.t i

Monday, September 23, 2013

Thank you ALLAH

Jika tiada rezeki anak,
mungkin diberikan rezeki mertua yang baik.
Maka kita lebih bahagia dari mendapat anak
yang liar.

Jika tiada rezeki wang ringgit,
mungkin diberikan rezeki kesihatan.
Maka kita lebih bahagia dari kerisauan menjaga
harta dunia.

Jika tiada rezeki kereta mewah,
mungkin diberikan rezeki kenderaan yang jarang
menimbulkan masalah.
Maka kita lebih bahagia dari membayar
kerosakan yang mahal.

Jika tiada rezeki rumah yang besar,
mungkin diberikan rezeki makanan yang tidak
pernah putus.
Maka kita lebih bahagia dari si gelandangan.

Jika tiada rezeki pasangan yang cantik,
mungkin diberikan rezeki pasangan yang baik
dan pandai menguruskan rumahtangga.
Maka kita lebih bahagia kerana hidup berteman
dan terjaga segala.

Jika tiada rezeki jodoh,
mungkin diberikan rezeki umur ibu bapa yang
panjang.
Maka kita lebih bahagia dapat berbakti
sepenuhnya pada orang tua.

Jika tiada rezeki hari ini, mungkin ada rezeki
yang lebih baik pada esok hari.
Maka kita lebih bahagia kerana rezeki yang tidak
dijangka.

Bersabar. Bersyukur. Berusaha. Berdoa.
Bertawakal.
Hanya Dia, Allah Yang Maha Adil

Thursday, August 8, 2013

Ramadhan ditangisi & Syawal dinanti 1434H

Berlabuhlah tirai RAMADHAN....
Pemergianmu telah aku tangisi
Keberkatanmu memberi beribu ketenagan dihati
Hanya didekati setahun sekali

Penghujungnya dirasai
Semua syaitan yang dibelenggu kini kembali
Para roh kini turut menagisi
Ingatan buat si IBU semakin mengusik hati
Air mata pengubat sanubari
Ini semua.....Mengingatkan aku siapa diri
Apabila Maha Pencipta yang paling tinggi
MOGA kedatangannya akan aku rasai lagi

Tibalah SYAWAL hari merai
Kemenangan semua umat islam dimuka bumi
Setelah sebulan belajar menginsafi
Semua kekhilafan diri

Jika ada salah & silap harap dimaafi
Moga yang berlalu menjadi pengajaran diri
Mulakan catatan baru hari ini
Moga kita selalu MEMUHASABAH diri

Akhir kata SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI!!!

#Alfatihah buat arwah mama tersayang
*Rohani *Atuk/Nenek *Pn.ZAidah *keluarga*sahabat andai *seluruh umat islam
#moga#JAnnah#tempat#ditemui amin

Tuesday, July 30, 2013

Aku adalah HAMBA

Hati masih membisu
Lidah masih kelu
Jiwa masih bercelaru
Teliga mendengar bertalu-talu
Jawapan masih ditunggu-tunggu

Perjalanan hidup yang tak diduga
Bercerita seolah-olah tak tahu dimana mula
Yang lama masih dikenang menambah luka
hak org harus dijauhi..bimbang akan diuji dengan benda yang sama SubhanaAllah
Duka harus dilupa Kerana derita bila diperguna
Menjemput seperti raja
Meninggalkan seperti tiada ibubapa
Hebat jalan cerita seperti dogeng negara

Mimpi demi mimpi bersilih ganti
Seolah-olah petanda buruk @ baik mgakhiri
Selalu mendapat petanda utk diri

Andai takdir memberi
Untuk aku terus memahami
Mungkin dia ada baiknya serba serbi
Fizikal bukan ukuran..asal dalaman indah berseri
Moga dari Allah pentujuk diberi
InshaAllah mungkin diri lebih mensyukuri
Kerana khalifah semakin hampir mendekati

Belajar menerima & memberi
Kerana janji Allah itu pasti
Yakinilah hakiki
InshaAllah keredhaan Allah menemani
Pasti ada cahaya jln penambat segala misteri!!

InshaAllah #Allahu#Rabbi

Hidup itu satu perjuangan

Hidup ini satu perjuangan
Perjuangan itu perlu untuk terus hidup dimuka bumi ini...
perjuangan itu perlu demi membahagiakan mereka yang berada disekeliling.
Walaupun hitam yang diterima tetapi dalam pertempuran ini balasla dengan hati yang suci dan putih moga keredhaan itu dapat dirasai.

Kita diajar untuk berbuat baik..itu tu...
Buat baik berpada2...buat jahat jangan sesekali!!

Kadang2 kita rasa seolah2 takdir memainkan
Sebenarnya kita tidak nampak tanpa takdir yang sedang dimainkan itu..kita tidak akan bergerak kehadapan untuk penemuan yang lebih baik.

Sebagai hamba kita perlu kuat untuk terus selalu diuji dan melangkah ke barisan yang paling hadapan untuk menang pertempuran...
Pertempuran dengan PERASAAN
pertempuran dengan JIWA
Pertempuran dengan HATI YANG LEMAH

Wake up!! Hidup itu hanya sekali
Dan hidup hanya sementara...
kecapi & hargailah dengan sebaik2nya...
Bukan dengan mencari siapa yang terbaik utk kita...siapa yang cantik dimata kita & kita bukan Tuhan untuk menentu siapa..dimana...dan kenapa kita buat sesuatu & kenapa kita menyakiti & merumitkan sesuatu.. Ianya hanya terletak pada hati & diri..kerana Kita yang perlu menjadi insan yang baik tanpa menyakiti hati sesiapa...kerana kita tidak tahu bila saat ajal menjemput & biarlah kita dijemput dalam keadaan yang dimaafkan & memaafkan.

#bertaubatlah sementara masih ada kesempatan
#Allah#Maha#Pengampun InshaAllah

Sebagai peringatan bersama-penulis Qasehillahi

Sunday, July 14, 2013

اهلا وسهلا يا رمضان

Ahlan wasahlan YA RAMADHAN!!!

ku mengharapkan ramadhan kali ini
Penuh makna
Agar dapat ku lalui
Dengan Sempurna

Wahai insan....Perbaiki segala kekurangan diri
Segala nikmat yang dilimpahkanNya disyukuri
Moga Ramadhan kali ini buat kita semua yang berada dibumi tuhan ini
Lebih baik dari yang telah pergi

Tinggalkan dunia yang penuh pancaroba
Kuatkan hati berpegang pada Yang Esa
InshaAllah hidup mendapat balasan syurga
Amin

Wednesday, June 26, 2013

Hati milikNya


hati milik ALLAH
bertahan & serahkanlah segalanya Pada Maha Pencipta
kerana Dia sedang mengaturkan yang terbaik 
InshaAllah 

"TRUST ON ALLAH"


kasihkan manusia pasti akan mati
kasihkan Allah kekal selamanya didunia & akhirat nanti


Nisfu Syabaan


Syaaban membawa maksud ‘bulan pemisah’ kerana ia memisahkan antara bulan Rejab dan Ramadan. Jika Rejab dianggap sebagai bulan ujian dan Ramadan sebagai bulan latihan, maka Syaaban yang mulia ini adalah sebagai bulan persediaan dan persiapan melakukan kebaikan sebanyak mungkin termasuk memerangi nafsu.

"Hari Nisfu Syaaban adalah hari dimana buku catatan amalan orang-orang Muslimin selama setahun diangkat ke langit dan diganti dengan buku catatan yang baru. Catatan pertama yang akan dicatatkan dibuku yang baru akan bermula sebaik sahaja masuk waktu Maghrib (waktu senja), (15 Syaaban bermula pada 14 haribulan Syaaban sebaik sahaja masuk waktu Solat Maghrib)"

Di samping memohon doa, digalakkan juga untuk bertaubat dan memohon keampunan 
di atas keterlanjuran di sepanjang bulan ini. 
Sabda Nabi SAW: Sya’aban adalah bulanku dan Ramadhan adalah bulan umatku. Syaaban ialah mengkifaratkan (menghapuskan) dosa dan Ramadhan ialah menyucikan dosa (jasmani dan rohani).”
Sambutlah kedatangan Syaaban dengan keinsafan dan kesedaran serta peringatan bahawa perjuangan sebagai seorang insan masih belum berakhir. 

#apa yang berlalu jadikan pedoman, apa yang masih didepan harus dihadapi & 
apa yang akan datang pasti akan dilalui...
muhasabah diri moga kita menjadi insan yang lebih kuat & jauh lebih baik...InshaAllah
TUTUP BUKU LAMA, BUKA BUKU BARU
#THANK#YOU#ALLAH

Wednesday, March 20, 2013

ingatan semalam




hari ini 20 Mac 2013 genap setahun pemergiaan mama tersayang kembali ke Rahmatullah
pemergiaan yang sentiasa diingati 
rasanya seperti semalam berlalu pergi 
semoga arwah ibu ditempatkan dikalangan solihin
moga di Jannah tempat ia menanti

Ya Allah sampaikanlah segala amalan pahala bacaanku
kepada arwah mamaku
ampunilah segala dosa, kasihi dan sejahterakanlah dia
muliakanlah kedatangannya
lapangkanlah kuburnya dengan rahmatMu Wahai zat yang Maha Pengasih ameen

tahun lalu banyak kenangan suka duka dan musibah yang menjadi pengajaran dan kenangan 
kini aku perlu kuat mengatur langkah meneruskan jalan
setiap yang menjadi kepunyaan 
kini dah pun meninggalkan aku keseorangan
kerana "Seluruh yang ada di bumi ini fana(tidak kekal) Ar-Rahman : Ayat 26"
hanya Maha Pencipta yang mengetahui segala kepahitan
Alhamdulillah....menjadi sebutan 
biarpun aku perlu kuat secara bersendirian
tak perlu belas kasihan
moga aku di dalam kalangan hambaMu yang bersyukur dengan ujian
dan belajar menerima qada' dan qadar tuhan

bercakap mengingati kenangan pasti akan menjadi kesedihan
pasti orang membenci dan jemu dengan coretan 
seakan-akan aku insan lemah yang penuh kepura-puraan
bangkitku perlu demi meneruskan amanah dan tanggungjawab tuhan 

terimakasih Allah

moga rahmatMu mengiringi arwah mamaku Al-Fatihah


#kiriman doa & Al-Fatihah juga buat insan-insan hebat Pn Zaidah Omar, 
kaum keluarga, sahabat dan semua kaum muslimin & muslimat
 moga di Jannah tempat kita bertemu ameen

Thursday, March 7, 2013

sang kerinduan



Wahai sang kerinduan.....

Apa yang jauh pernah cuba untuk didekatkan
Biar ditolak berjuta kali, ditentang dan dimaki namun usaha yang dilihat melembutkan hati 
seluruh jiwa merasai keikhlasan disanubari
Apa yang dekat kini telah dijauhkan
Hanya sekelumit kenangan menjadi bayangan 
menjadi peneman sebelum melabuhkan mata menghembus kepenatan seharian
Segala kebaikan masih ikhlas terasa biarpun sukar menerima kebenaran
manusia boleh berkata mengikut suka tetapi memahami itu tidak bisa
Alhamdulillah ucapan berkata...alah bisa tegal biasa...

wahai sang kerinduan...

Kepercayaan yang dibina bukan mengikut paksaan
Perasaan wujud dari keikhlasan sekecil zarah sehingga sebesar harapan
Dari pandangan yang melihat...Dari kaca mata yang menghakis titisan yg berderai
Sebujur tubuh dihadapan terasa hati tersentuh jiwa melihat sang kerinduan yang turut serta sebarisan
Bertambah kuat hati memilih itu adalah pilihan yang tepat 
dan pastinya ini adalah petunjuk yang memberi ruang yang jelas
Keimanan yang terpancar membisikan itu adalah khalifah dan kini sudah tiba masanya menjadi yg halal
kau kekuatan dikala kesusahan kau pengukir senyuman dikala kegembiraan
kau penawar dikala kesakitan

wahai sang kerinduan...

Benar rambut sama hitam tapi hati lain lain
Kini keikhlasan bukan lagi keutamaan
biarpun 1000 tahun yang lalu penuh kejujuran tapi kini hilang dalam jangkaan
susah senang dahulu dipadam dengan pandangan 
yang kau lihat pada penolongmu beberapa detik yang baru
segala kecantikan dan berada dekat dihujung mata bersama segala teknologi dihujung jari pastinya duniawi telah dapat mengubah arah jalan yang dipertahankan sekian lama 
dari satu kini terbelah kepada cabang di lema di dalam persimpangan
Sehingga manusia jujur terlupa dan lemah dengan sandiwara yang sarat dimainkan didepan mata
Tanpa dosa..tanpa salah yang diajukan ia dicampak seperti permainan
Kejamnya permainan dunia

Kerana kebaikan dulu...ku memejamkan mata
kuatkan hati beranggapan baik belaka
kau pastinya berbeza dan tiada cacat cela
Tetapi ternyata silap apabila dipalingkan dengan penipuan 
mempergunakan itu selamanya akan tetap menjadi senjata kepada sandiwara
Kerana sekali belajar membohongi ia akan selamanya terus membohongi untuk kepuasan diri
Jangan terpedaya lagi...

Kenapa manusia hatimu kering
Kenapa manusia hatimu berpaling
Tanpa salah dan silap yang dipersoalkan
apa pun pertanyaan...Keputusan sebelah tangan telah dibuat
Kehendak harus dituruti....
kepuasan haruslah diberi...
demi kasih kepadamu Maha Pencipta aku ikutkan
mungkin bukan dengan memiliki..cukuplah sekadar merasai
moga menepati apa yang kau hajati

ruang dan Jalan telah dibuka..kaki mula melangkah sendiri
Mengikut kehendak yang dituruti
Maka lepaslah lelah memedam perkara yang bersarang dihati
Lepaslah sudah sang permainan dunia yg kononnya memikul salah sekian lama
Pasti kamu akan terkenang dihari tua
Kerana ini juga kisah yang pahit dalam hidupan selagi hayat dikandung badan

Teruskan pilihan moga tiada wujudku, tiada bayanganku, tiada namaku di hatimu
membuatkan kamu mudah berbicara lalu berkasih kasihan
Cukuplah dilihat muslihat dan pembohongan 
Kukuhkan langkah berlalu pergi
kerana harus sedar diri bila tidak dikehendaki lagi
Tanamkan bahawa aku telah dibunuh sebelum mati
Pergi dan tidak berdiri ditengah jalan yang bukan destinasiku
pastinya aku akan dikeji

Toleh ke hadapan dan mohon kekuatan
dengan keluhan kudrat dan sedaya roh dan jasad
Percayalah satu hari nanti kamu akan bangun 
dan terus berjalan tanpa jatuh setelah tersungkur di masa lampaumu
Jadikan pedoman jadikan teladan
Bahawa manusia mudah disakiti tetapi payah untuk diubati
Sekali dilukai akan selamanya diingati hingga jiwanya mati

Kini tinggallah sang kerinduan 
Kenangan yang dikenang sendirian tidak bertepuk lagi
Igauan yg bermain main difikiran
air mata mengukir wajahmu disaat kerinduan...hanya ALLAH yang tahu
Bukan mudah untuk menjadi manusia normal
Reset jiwa dan minda
kembali ingatan pada tujuan sebenar berada dibumi Tuhan
ada amanah dan tanggungjawab harus diteruskan
Setelah dijadikan dirinya permainan disaat diperlukan
Biarpun hati kepiluan sendirian sepi menelan kepahitan 
Jangan di tanya dan mempersoalkan
yang pasti cukuplah Allah mengetahui segala yang tersirat
pastinya ada hikmah disebalik setiap kejadian
bersyukurlah 
Hanya doa ku kirimkan buat mu si permainan dunia




#berbicara#dan#berbalik#pada#yang#satu#oh#TUHAN

Friday, March 1, 2013

Ya Rabb..

~ ustazah nur hafizah musa ♥

Sunday, February 24, 2013

Reminder

24.02.2013 remind for the date

Alhamdulillah Allah s.w.t always with me
Thanks for giving me a good instinct
Give the truth from 'hypocrite of dunya'
Syukur for whats going happen
Make me learn...
Moving forward

La Tahzan

#kadang-kadang berdiam, mengundur dan beralih pergi itu mesti apabila jiwa terlalu dikhianati dan apabila ianya terpaksa berhadapan dengan realiti permainan manusia yang dianggap baik tetapi tidak pernah terfikir untuk berubah kepada yang lebih baik #human#bleeding

#toshare: when you are too honest, someone will betrayed you!! #human#sick

Wednesday, February 20, 2013

k.o.s.o.n.g

Setiap tutur diperhatikan
Kau cari cara putar belitkan
Kau jadikan diriku
Kosong, kosong... oh... oh... 

Kini aku bangkit
Membuktikan yang ku tak sakit
Dengan segala perit yang kau berikan... 

Kini aku pantas berjalan
Bergerak ke hadapan 
Dan akan ku buktikan 
Siapa diriku yang sebenar


muhasabah diri :: 
jangan sesekali menyalahkan takdir yang ditentukan olehNya
 diatas semua ujian yang diberikan..
kerana pasti setiap ujian itu datangnya dari kesilapan diri kita sendiri...mungkin??
sama-samalah kita renung & perbaiki diri

usah mengadu pada manusia...kerana mereka juga seperti kita 
banyak kesilapan & kelemahan..yang bisa menunjukkan kita jalan yang salah
yang hanya mampu 
melihat kedukaan..tetapi tidak bisa mengerti
mendengar tetapi...tidak bisa memahami
menagisi...tetapi tidak bisa merasai 
mencintai..tetapi tidak bisa menghargai
tetapi yang terbaik
berbicaralah pada Allah yang serba mengetahui..insyallah

bagi hati yang berasa kosong, terluka dan rasa seperti dipermainkan
bersabarlah..

kerana HATI kita adalah milik Allah
"kerana Allah hati boleh dijauhkan & kerana Allah jugalah hati kita akan disatukan
insyallah percaya PadaNya..sesungguhnya Allah Maha Mengetahui setiap apa yang terbaik buat kita & hati yang kosong ini pasti akan diisikan dengan berjuta kebahagiaan"
who...know??? kuasa Allah
bersabarlah... 




Monday, February 18, 2013

H.E.R Big Day


Part 1: K.E.D.A.H

Bismillah hir-Rahman nir-Rahim


urm..nampaknya banyak negeri yang dah dijelajahi sebelum ke destinasi yang dihajati.

Kata orang "journey make me learn"

first destination singgah di penang..berjumpa dengan my besties

then teruskan pejalanan ke kedah. Sempat jugaklah berfoya-foya + snap picture hehe


jom tengok 







akhirnya sampai jugak di kedah...


so..nak snap jugak.. tak dapat i-city KL i-city kedah pun ok jugak haha


ok ni 1 of my besties..amacam....ada gaya profesional tak??


berposing sikit..


thats...me & wana..sempoi allrise :)

dah habis posing... pe kena char kueh teow iman..jom balik
ready for next destination

Part 2 :: K.e.l.a.n.t.a.n 

alhamdulillah...next we safely arrived to pasir puteh 
setelah 8jam bangun tidur..bangun tidur dalam bus haha



then untuk orang-orang penting macam kami ni
dah pun siap sedia memikul tugas
di dalam sesi mencantik & menginaikan pengantin

fuh....berpeluh jugaklah nak mengutil daun inai & menumbuk inai malam-malam haha
memang pengalaman yang tak boleh dilupakan
all effort because of u....my lovely friend kak khai...

mohon maaf if ada kekurangan ye kak..


memory with wana + khairani 


memory with pengantin 


sesi menginai & menganiaya pengantin haha



wana sedang menunjukkan skillnya..



then next...my turn..bole ke?? kasi hentam sajalah..asalkan cantik ye tak?? 
(muka pengantin macm cemas jekan..seram dapat si pemakai inai yang tak bertauliah ni hehe)




urm...nampak tak..hasilnya...hehe
isyh..isyh tgn siapalah yang gemuk sangat dalam picture ni... haha
sambil ambil aura pengantin :)



fuh...berpeluh jugak tuh
macam professional je katanya....






#nice #view #pastel #pelamin



#mengabadikan kenangan #POLAROID #syle




setelah diberikan sentuhan...
urm...miracle....awesome dear so sweet



bride with wana


bride with me





#write #guestbook


semoga kalian berdua sentiasa dirahmati Allah & bercinta hingga JANNAH amin


hantaran daripada pihak lelaki


hantaran daripada pihak perempuan 


#sweet #pastel #pelamin


#u look so sweet girl


#its me...



#ambil #aura & #seri  #pengantin...
persiapan katanya...haha


#write #guestbook 


#when we together
pray..our friendship forever & ever
and friends until jannah amin


#rombongan pihak lelaki


#rombongan pihak lelaki


 bridemaid??...macam tak percaya jekan terkejut i tau
tapi demi sahabat tersayang redah jela..
padahal Allah je yang tahu bridemaid lagi ketaq dari pengantin macam mana tu?? hehe


#semoga berbahagia


#her #lovely #husband




#sesi menyarungkan cincin


#ok ni bukti...i buat kerja 
thanks wana for this picture


#dedicated #sweet #word #for #both #of #u

"rapatlah -rapat daun pinang
 buahnya lebat bergamding-ganding
 cepatlah-cepat abang pinang
 bulan ni kita bersanding" :)



#memory #with #UTHM #buddies


alhamdulillah akhirnya selesai sudah
doa yang terbaik untuk kita semua

after habis the all event then kita p pekena air yok + cucur udang dengan angin sepui-sepui bahasa
jenguk-jenguk wakaf cek yeh 
& berangkat pulang

setelah bertarung 13jam on da way balik ke KL
akhirnya sampai juga alhamdulillah

perjalanan yang tidak dapat dilupakan
nice memory :)

terima kasih banyak-banyak dari pihak saya buat semua 
yang membantu saya sepanjang perjalanan
terima kasih buat kamu-kamu yang belanja saya makan,
 sediakan penginapan & pengangkutan alhamdulillah
thanks jugak buat kak khai & family 
ALLAH BLESS YOU
maaf juga untuk kekilafan sepanjang saya disana
yang baik datang dari Allah yang kurang itu dari saya