Q.a.s.e.h.i.l.l.a.h.i

La tahzan innallaha ma’ana”

jangan bersedih, Allah bersama kita

Wednesday, March 20, 2013

ingatan semalam




hari ini 20 Mac 2013 genap setahun pemergiaan mama tersayang kembali ke Rahmatullah
pemergiaan yang sentiasa diingati 
rasanya seperti semalam berlalu pergi 
semoga arwah ibu ditempatkan dikalangan solihin
moga di Jannah tempat ia menanti

Ya Allah sampaikanlah segala amalan pahala bacaanku
kepada arwah mamaku
ampunilah segala dosa, kasihi dan sejahterakanlah dia
muliakanlah kedatangannya
lapangkanlah kuburnya dengan rahmatMu Wahai zat yang Maha Pengasih ameen

tahun lalu banyak kenangan suka duka dan musibah yang menjadi pengajaran dan kenangan 
kini aku perlu kuat mengatur langkah meneruskan jalan
setiap yang menjadi kepunyaan 
kini dah pun meninggalkan aku keseorangan
kerana "Seluruh yang ada di bumi ini fana(tidak kekal) Ar-Rahman : Ayat 26"
hanya Maha Pencipta yang mengetahui segala kepahitan
Alhamdulillah....menjadi sebutan 
biarpun aku perlu kuat secara bersendirian
tak perlu belas kasihan
moga aku di dalam kalangan hambaMu yang bersyukur dengan ujian
dan belajar menerima qada' dan qadar tuhan

bercakap mengingati kenangan pasti akan menjadi kesedihan
pasti orang membenci dan jemu dengan coretan 
seakan-akan aku insan lemah yang penuh kepura-puraan
bangkitku perlu demi meneruskan amanah dan tanggungjawab tuhan 

terimakasih Allah

moga rahmatMu mengiringi arwah mamaku Al-Fatihah


#kiriman doa & Al-Fatihah juga buat insan-insan hebat Pn Zaidah Omar, 
kaum keluarga, sahabat dan semua kaum muslimin & muslimat
 moga di Jannah tempat kita bertemu ameen

No comments:

Post a Comment